top of page

Anmeldelser

Jan Rosenmeier billede.JPG

Jan Rosenmeier
Lektor

• Jan Rosenmeier

En uundværlig guide til Organisatorisk Modenhed i Outsourcing Anmeldelse af Lektor, Jan Rosenmeier Denne banebrydende bog introducerer konceptet organisatorisk modenhed med et særligt fokus på outsourcing og organisatorisk modenhed. Den tilbyder en dybdegående analyse af, hvordan organisationer kan styrke deres samarbejde med eksterne partnere – herunder fokus på at opnå et fælles afsæt gennem værdi- og meningsskabelse. Ved at anvende en gennemarbejdet organisatorisk modenhedsmodel guider bogen læserne gennem de forskellige modenhedsniveauer og giver klare konkrete bud på, hvordan disse niveauer kan måles og forbedres. Bogen præsenterer en struktureret og detaljeret model, der bygger på et solidt akademisk fundament. Den integrerer teorier, rammeværk og praktiske eksempler for at give en klar vej til organisatorisk effektivitet og succes. Modellen fokuserer på syv centrale hovedelementer, der hjælper organisationer med at skabe fælles værdi og mening. Dette er afgørende i en tid, hvor virksomheder i stigende grad køber komponenter fra eksterne leverandører og opererer i et Service-Integration And Management, (SIAM)-Setup, hvor samarbejde på tværs af IT og organisatoriske niveauer er afgørende. Et af bogens mest værdifulde værktøjer er dens strukturerede tilgang til selvevaluering gennem interviews, spørgeskemaundersøgelser og workshops. Læserne får adgang til en foruddefineret liste med spørgsmål og servicemål, der hjælper med at identificere og forbedre organisatoriske svagheder. De resultater, der fremkommer, danner grundlag for en meningsfuld dialog mellem parterne om, hvad der skal forbedres for at opnå fælles mål. For at sikre vedvarende succes indeholder bogen også metoder til løbende opfølgning og rapportering. Et modenhedsbarometer giver en letforståelig oversigt, der kan anvendes til at kommunikere fremskridt og fastholde engagementet i partnerskabet. Konklusionen er klar: organisatorisk modenhed er en uvurderlig ressource for enhver organisation, der ønsker at forstå og forbedre sine partnerskaber for at opnå øget effektivitet, værdiskabelse og bedre indtjening. Denne bog er en must-read for alle organisationer, der arbejder med sourcing og ønsker at tage deres samarbejde til det næste niveau. Klar anbefaling herfra, Jan Rosenmeier Lektor

John Seong-Ill Lee
IT Vendor Management

• John

I en tidsalder hvor IT er i konstant udvikling med nye, hurtigere og smartere produkter skal der stilles højere krav til samarbejdet mellem alle parter, så vel eksternt som internt, og derfor er denne nye bog om organisatorisk modenhed en anbefaling til alle der arbejder med outsourcing. Bogen ”Outsourcing – med fokus på organisatorisk modenhed” er en vigtig milepæl indenfor et udviklingsområde i outsourcing strategi, hvor der har manglet en sammen smeltning af empiri og teori. Et rammende citat fra bogen ”if you cannot measure it, you cannot improve it” er centralt for tilblivelsen af denne bog om organisatorisk modenhed. Med det store potentiale for forbedring, på det tværgående samarbejde er bogens anvendelse af begrebet organisatorisk modenhed opdelt i de centrale begreber som principper, struktur og processer, med en målsætning om at disse indarbejdes i et servicekatalog med klare strategiske fællesmål, hvorved der gennem løbende fælles evaluering, hvori prioritering og planlægning skal hjælpe organisationer til bedre at kunne forstå kultur og dermed skabe et bedre fælles samarbejde. Analyserne og budskaber er opdelt i kapitler med mange farverige tabeller og anbefalinger der gør det nemt for læseren at skabe sig et overblik og anbefalingerne kan benyttes af både leverandører samt kunder i ethvert samarbejde. Jeg ser allerede frem til version 2.0, hvor det har været muligt at indsamle endnu mere data (besøg websiden axecom.dk, hvor du kan hjælpe med dataindsamling samt finde inspiration) hvem ved måske vi ser nye standardkrav om organisatorisk modenhed indarbejdet i servicekataloger i outsourcing aftaler i den nære fremtid.

Niels Christian Ellegaard
Partner with Plesner law firm

• Niels

Det er et rigtigt spændende tema Thomas har taget op i forhold til outsourcing. Der er ingen tvivl om at samarbejdet mellem en outsourcingleverandøren og kunden er centralt at have fokus på, og der er megen inspiration at hente i bogen. Der er heller ikke tvivl om, at det i visse sammenhænge kan være svært at omsætte til hårde målinger, men det ændrer ikke på at det bør have fokus. Så til lykke med bogudgivelsen

bottom of page